FAQ | Om vår webshop

Här kan du hitta svar på de vanligaste frågorna som vi får ställda till oss kring frågor om vår webshop. Får du inte svar på just din fråga så är du mycket välkommen att ringa 08-555 978 00 eller skicka ett mejl till webshop@slp.se.

1. KONTO & INLOGGNING
Hur blir man kund hos er?
Vi säljer endast till företag och är du privatperson hänvisar vi dig till våra distributörer och återförsäljare. För att bli distributör/återförsäljare behöver vi organisationsnummer och kontaktuppgifter.
Ansök om att bli distributör här.
Jag är befintlig kund, hur får jag tillgång till webbshoppen?
Hela vårt sortiment kan beställas via webben dygnet runt. Som webbkund får du ta del av en mängd fördelar så som att se pris och lagersaldo, se din orderhistorik och skapa egna ordermallar och offerter. Du ansöker om att bli webbkund här.
Jag kan inte logga in på mitt konto
Högst upp till höger på vår webbplats hittar du länken “Logga in”. Går det inte att logga in så kan det bero på att du antingen skrivit in fel kontouppgifter eller helt enkelt saknar konto. Kommer du inte ihåg ditt lösenord kan du kontakta oss på kundtjänst, info@slp.se
Kan jag ha flera leveransadresser på mitt konto?
Ja, det går bra. Du kan ha en eller flera alternativa leveransadresser. Du kan enkelt lägga till nya leveransadresser direkt i kundvagnen som du kan välja att spara, eller så du kan du kontakta oss via mejl eller telefon.
När du sedan gör klart din order kommer du kunna välja på de adresser som du har lagt till på ditt konto. Du kan även se de aktuella leveransadresserna du har under “Mina sidor”. Om du vill ta bort en leveransadress, hör av dig till oss via mejl eller telefon.
Kan vi vara flera användare på samma konto?
Varje kund hos oss kan ha flera användare. Dessa användare kan ansöka enkelt genom att kontakta oss via mejl eller telefon om att bli webbkunder och logga in oberoende av varandra. Kom ihåg att förvara användaruppgifter på ett säkert sätt för att motverka missbruk.
Kan jag ändra min leveransadress?
Vänligen ta kontakt med oss via info@slp.se så hjälper vi er att ändra er befintliga leveransadresser.
Jag hittar inte rätt reservdel, vem kan jag kontakta?
Vägledning i produktfrågor är precis vad vi kan hjälpa dig med. Ring 08-555 978 00
eller mejla till support@slp.se så sätter vi dig i kontakt med rätt person.

2. BESTÄLLNING
Vilka produkter kan jag köpa via webben?
När du är inloggad kommer du att se alla våra beställningsbara produkter med ditt netto pris och tillgänglighet.
Går det att få olika leveransdatum på samma order?
Om det är olika leveransstatus på produkterna i din order kan du dela upp leveransen i flera delar. Detta väljer du i varukorgen innan du bekräftar din beställning. I de fall du redan lagt en beställning och vill dela upp leveransen så behöver du kontakta oss på 08-555 978 00 eller order@slp.se så hjälper vi dig.
Vilka priser ser jag?
När du loggat in hittar du priserna på artiklarna genom att klicka på artikelnumret. Då ser du dina aktuella priser inklusive eventuella avtalade rabatter och nettopriser.
Hur gör jag en beställning?
a. Logga in
Du behöver logga in för att kunna göra en beställning. Har du inget konto behöver du först bli kund ansök ett kundkonto.

b. Lägg produkter i kundvagnen
När du loggat in lägger du de produkter du vill beställa i kundvagnen.

c. Slutför ditt köp
Därefter går du till kundvagnen och slutför ditt köp. Behöver du hjälp att beställa eller vill ha rådgivning inför ditt köp är du välkommen att ringa oss på 08-555 978 00 så hjälper vi dig.
Kan jag se min orderhistorik på er hemsida?
Ja, när du har loggat in på hemsidan så hittar du all din orderhistorik under "Orderhistorik” som ligger i dropdown-menyn under “Mitt konto”. Där kan du se alla dina tidigare ordrar efter datum och ordernummer. Klicka sedan på "Min order" så kan du se artiklar, pris och datum.
Kan jag spara min kundvagn?
Din kundvagn sparas i din användarprofil vilket gör att du kan jobba med den på flera olika enheter utan att förlora information. Du kan även spara din kundvagn som en ordermall, se nedan.
Går det att skapa en ordermall hos er?
Ja, i kundvagnen kan man spara sin befintliga kundvagn som Excel eller Text-fil som du sen kan skapa en ny order av. Du kan också spara din kundvagn som Offert som sen går att ladda in som kundvagn på nytt. 
Kan jag ladda upp en inköpslista hos er?
Ja. På kundvagns-sidan högst upp kan du ladda upp en hel lista som en fil. Instruktioner och anvisningar på hur din orderlista ska se ut kan du ladda ned här (pdf).
Kan jag söka på artikelnummer, kategori eller varumärken?
Du kan söka i sökfältet på artikelnummer, benämning, kategori, motor, modell, varumärke och OEM-nummer.
Kan jag komplettera/ändra eller avbeställa en lagd beställning?
Du kan inte ändra en lagd beställning själv via webben. Däremot kan du kontakta kundsupport för att få hjälp med ändringar, tillägg eller avdrag. Kontakta oss snarast så justerar vi din order så fort som möjligt genom att ringa +46 8 555 978 00 eller maila info@slp.se
Hur sent kan jag lägga en order för utleverans samma dag?
I samband med att du väljer leveranssätt i kundvagnen står det information om valt leveranssätt kan skickas samma eller nästkommande vardag. Olika leveranssätt har olika klockslag för leverans samma dag.
Produkten är rödmarkerad – finns ej i lager. Kan jag beställa ändå?
Ja, då restnoteras varan och skickas så fort den kommer i lager igen, datumet som visas anger när produkten är åter i lager för leverans. Eller ta kontakt för ytterligare information.
Jag hittar inte rätt reservdel, vem kan jag kontakta?
Vägledning i produktfrågor är precis vad vi kan hjälpa dig med. Ring 08-555 978 00 eller mejla till info@slp.se så sätter vi dig i kontakt med rätt person. 

3. FRAKT & LEVERANS
Kan jag skicka min order till en temporär leveransadress?
Ja, det går bra att välja en temporär leveransadress i kundvagnen. Vid val av leveransadress finns möjlighet att ange en ny adress, du kan även välja att spara denna eller inte.
Hur väljer jag frakt, hur betalar jag och vad kostar det?
I kundvagnen finns en förvalt leveranssätt enligt avtal med er som kund, det finns möjlighet att ändra leveranssätt per order och alternativen som visas beror på vikt och leveransadress.
Vad betyder de olika varianterna av lagerstatus?
  • Grön: Finns i lager
  • Röd: Backorder, Restnoterad, notera tidigaste leveransdatum som står angivit.
  • Grå: Obekräftad leveranstid, kontakta oss för mer information.

4. KUNDSUPPORT
Jag hittar inte svar på min fråga
Om du inte hittar svar på din fråga här, är du alltid välkommen att kontakta vår kundsupport. De svarar på alla typer av frågor.
Ring 08-555 978 00, öppet vardagar 8.00-17.00 eller maila till support@slp.se.
Denna webbplats använder cookies, vissa cookies krävs för att webbplatsen ska fungera och för att anpassa och förbättra din upplevelse såväl son anonym webbplatsstatistik. För mer information, besök vår sida med Integritetspolicy: https://www.slp.se/sv/integritetspolicy Sekretesspolicy .